Evaluering 2016: «Det er i de gode tider vi må jobbe med prestasjoner og kvalitet for å være rustet for dårligere tider.»

Prestasjonskonferansen Nord 2016. Foto: Olympiatoppen Nord.

Prestasjonskonferansen Nord 2016. Foto: Olympiatoppen Nord.

I mai 2016 arrangerte vi for første gang Prestasjonskonferansen Nord, på Hålogaland Teater i Tromsø, med 216 deltakere fra mer enn 40 organisasjoner på tvers av samfunnssektorer og fylker.

Vi har i etterkant evaluert arbeidet gjennom både evalueringsskjema til deltakere, evalueringsmøte i programkomiteen og oppfølgingssamtaler med deltakere og bidragsytere. Den store og brede deltakelsen skapte en dynamikk som gjorde konferansen til en unik møteplass.

Den store og brede deltakelsen skapte en dynamikk som gjorde prestasjonskonferansen til en unik møteplass.

Første dag løftet vi opp tematikken resultat vs. prestasjon, mens vi på dag to løftet opp årets røde tråd i Prestasjonsklyngen; prestasjonsindikatoren disiplin i betydning av fokus, lojalitet, hardt arbeid og kvalitet over tid.

Her er det flere som har gitt tilbakemelding om at de har blitt mer oppmerksom på at arbeid med og fokus på prestasjoner skiller seg fra å ha et resultatfokus, og at dette er noe de vil ta med seg hjem fra konferansen.

 

I alt deltok 216 deltakere fra ulike organisasjoner og samfunnssektorer, der næringsliv, toppidretten og kultursektoren var sterkest representert. Mangfoldet i deltakermassen er avgjørende for å skape den gode dynamikken i både program og pausene mellom de ulike sesjonene.

Mange har gitt tilbakemelding om at det er nettopp egentreningen på tvers i de mindre gruppene som har gitt størst verdi gjennom konferansen. Og over 80 % av deltakerne knyttet nye kontakter gjennom de to dagene.

Egentreningen på tvers i de mindre gruppene har gitt mange av deltakerne størst verdi gjennom konferansen.
Over 80 % av deltakerne knyttet nye kontakter gjennom de to dagene.

Tematikken og gjennomføringen viser seg å både inspirere og skille seg ut, da 9 av 10 deltakere er mer tilfreds med opplevelsen på Prestasjonskonferansen Nord enn lignende møteplasser de deltar på.

Samtidig opplever vi gjennom møter med både deltakere og bidragsytere at lojalitesbegrepet i prestasjonsdriveren disiplin engasjerer i så stor grad at vi gjør et dypdykk i dette elementet på konferansen i 2017. Dette vil derfor bli fokus på dag 1, mens årets prestasjonsdriver, «å skape», vil bli løftet opp på dag 2.

9 av 10 deltakere er mer tilfreds med prestasjonskonferansen enn lignende møteplasser de deltar på.
Prestasjonsklyngen Nord er etablert, der vi inviterer utvalgte organisasjoner til ulike arenaer der vi møtes på tvers av bransje.

Mange har etterspurt videre oppfølging av konferansen, i form av flere møteplasser gjennom et årshjul. Vi har derfor etablert Prestasjonsklyngen Nord, der vi inviterer utvalgte organisasjoner med deres deltakere til ulike arenaer der vi møtes på tvers, gjennom utøverstimuli, lederstimuli, samt Prestasjonskonferansen Nord med egen Precamp som oppladning til selve konferansen.

Den gode responsen på innholdet og formatet inspirerer og gir oss ny energi til å videreutvikle både konferansen og prestasjonsklyngen i 2017. Takk for at dere deler!

Den gode responsen inspirerer oss til å videreutvikle både konferansen og prestasjonsklyngen i 2017!

Tilbakemeldinger

«Vi må fortsette arbeidet med å diskutere prestasjoner og satsing på å nå et høyere nivå»

«Vi har tonet ned fokuset på tall og resultater på adm møter. Vi retter fokuset på hver enkelt medarbeiders prestasjoner, og bedriftens samlede prestasjoner.

«Etter konferansen merket jeg at jeg ble enda mer nysgjerrig på min egen idrett, og hva som virkelig kreves for å bli best. Jeg har begynt å undersøke enda nærmere om tema som ernæring, biomekanikk og treningsplanlegging.»

«Konferansen skiller seg ut i fra andre næringslivskonferanser jeg har vært på. Hente inspirasjon på kryss og tvers av bransjer likte jeg.»

«Uten å snakke ned andre konsepter var det en godt å endelig komme til en treningsleir. Påfyll er ingenting om du ikke vet hva du skal gjøre med det. Den koden er dere de første som virkelig har knekt i en konferansesetting. Gratulerer!»

«Dette er første gang jeg har opplevd at vi møtes på tvers av så mange virksomheter i samfunnet. Og det i seg selv, er en verdi, som jeg håper vi alle kan forvalte på en god måte fremover.»

«Jeg har aldri tenkt på at det jeg og vi har gjort, faktisk er en fremragende prestasjon, så gjennom samtaler og ikke minst tilstedeværelse så har jeg blitt mer stolt av egen og virksomhetens prestasjon.»

 

Klikk her for å lese om Prestasjonskonferansen 9,-10. mai 2017.

Kontaktinformasjon:
Trine Lise Andersen
Mobil: 901 55 691
E-post: trinelise.andersen@olympiatoppen.no